4.02.2007

Lezzetli Brokoliler...


İstanbul'a hala adamaakıllı kış gelmedi. Hala işe giderken kazağimin içine gömlek giyiyorum, çünkü öğlene doğru kazak fazla geliyor. Annemin geçen sene bana ördüğü renk renk atkıları takabilmek umudu ile her akşam yatmadan balkondan havayı kokluyorum acaba yarın soğuk olur mu diye. Penceremin önüne dizdiğim meleklerim ile birlikte içmek için aldığım sahlep, boza, hazır çorba gibi yağmur kar yağdığındaki pencere önü atıştırmalıklarım bana küsmüş bir şekilde dolabımda duruyorlar. Tüm bu şartlara rağmen havaların bu kadar iyi gitmesine aldırmayan metobolizmam ise avcı atalarımızdan öğrendiği üzere biyolojik evrim gereği kışı rahat ve sıcak geçirebilmek adına yağ depolama işlemini tamamladı. Bu da bana birkaç kilo fazlalık olarak geri döndü. Ben de haliyle hem besleme düzenimi dengelemek hem de bu fazlalıklarla savaşmak adına bu aralar sebze yemeklerine yöneldim. Geçen akşam annemde yediğim brokolinin tarifini hemen alıp kendime yaptım. Brokoli hem hazırlanmasının kolaylığı hem hazmının kolay olması hem de kanserle savaşma özelliği sebebi ile şu sıralar favori sebzem olarak dolabımda. Bu yüzden herkesin bu sebzeyi tüketme alışkanlığını kazanmasını dilerim.

Malzemeler;

  • Arzu edilen miktarda brokoli
  • Yoğurt
  • Sarımsak
  • Tuz



Tarifi.

Brokolileri çiçeklerinden teker teker ayırıp yıkadıktan sonra kaynayan tuzlu suda 10 dakika haşlayın. Bu süre sonunda brokolileri bir kevgir yardımı ile içinde buz olan suya aktarın ve buzlu suda da 10 dakika bekletin. Son olarak yine kevgir yardımı ile süzgece alıp sularını iyice süzdürün. En son tabağa aldığınız brokolinin üzerine sarımsaklı yoğurt ekleyip servis edin.

Hiç yorum yok: