10.02.2007

Mucize Bal Limon




Hastalık süreçlerinde alternatif tedavilere duyulan ilgi ile birlikte çay firmalarının birsürü bitkiyi bizim için harmanlayıp paketlemesi bu aralar işimize çok yarar oldu. Bu sene moda olan ekinezya çayı soğuk algınlığındaki en yakın kurtarıcımız oldu. Grip olduğumuzda kuşbunu, gergin olduğumuzda Melissa, sindirime yardımcı sinameki derken evlerimiz bitkilerle doldu taştı. Geçen hafta eşimin öksürükle şiddetleren gribi sebebi ile çok eskilere gidip mutfağa girdim. Küçükken grip olduğumuzda teyzem bize hep bal limon yapar içirirdi. O zamanlar tadının çok ekşi olması ile birlikte baskın gelen tatlı aroma yüzünden bu içecekten kaçardık çünkü bu mucizevi karışımın iki günde bizi ayağa kaldırması lüksünü farkedemeyecek kadar çocuktuk. Çok zaman sonra hepimizin sıkça kullandığı bir pastil markası limonlu ve portakallı pastillerinin yanına bal limonlu pastili çıkarınca teyzem tıp dünyasının sonunda onun doğal ilaçlarına değer vermeye başladığı fikrine kapılıp hipokrat yeminleri bile etmişti. Büyüyüp hastalandığımız zaman kendi başımızın çaresine bakma zamanlaımız gelince bal limonun neden gribimize bu kadar iyi geldiğini araştırarak öğrendim. Bal zaten doğal ve gerçek ise mucizevi bir tedavi deposu ki limonla birlikte sıcak suda eridiğinde içimi sırasındaki buğu ve nem solunum yollarını yumuşatan öksürüğü azaltan özelliklere sahip. Limon ise gerçek bir C vitamini deposu. Bu sebeplerden ötürü bal limon ilk defa içen ve ilk başlarda da tereddüt eden eşime çok iyi geldi ve bu doğan ilacı herkesle paylaşacak kadar çok beğendi.

Malzemeler

  • 1 limonun suyu

  • 1 bardak su

  • 2 tatlı kaşığı bal

Tarifi

Suyu bir cezveye alıp ocağın altını yakın ve içine limon suyunu ekleyin. Limonlu su kaynayınca içine 2 tatlı kaşığı balı ekleyip 1¬¬ 2 defa kaıştırdıktan sonra ocağı kapatıp bal limon karışımını bardağa alın ve sıcakkken tüketin.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Iste ihtiyacim olan sey! Herkes icin oldugu gibi özellikle benim gibi yalniz yasayan insanlar icin de hastalikta corbasini kaynatamayacak durumda olanlara 1 dakikada hazirlayabilecekleri super bir ilac. Hatirliyorum ben de nefret ederdim cocukken. Tadi cok eksi gelirdi cunku.

Peki bisey sormak istiyorum sayin yazara; ben bal limonumu icerken de bardagimda oyle elle cizilmis gibi yansima olacak mi, yoksa sadece sizin evinizdemi oyle oluyor? :)

Saka bir yana onceki yorumumda da dile getirdigim gibi calismalarin boylesine soyut ve somut ogelerle desteklenmesi insanin 'acaba biraz daha yakindan okusam kokusunu duyacak mıyım?' gibi guzel bir dusunceye kapilmasina neden oluyor.

Elinize saglik efendim.
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

sağlık cok önemlidir.dikkat edilmeli.tessekkurler

MAYRI dedi ki...

Bal limon yazdım aşağıdaki sayfadaki resmi görünce sen çıktın karşıma seninle paylaşayım dedim.

http://catherineboley.blogspot.com/2009/08/preparing-for-winter.html

Sevgiler
<:))