16.05.2008

Kış

Bahçemizdeki gül ağacından anlıyorum bu sene baharın birtürlü gelmediğini. Geçen sene Hıdrellez için dileklerimi asabildiğim gül ağacı bu sene tohumlarını geçen hafta verdi yüzlerini ise bu sabah ilk kez görebildim. Hala işe giderken sabahları üşüyor öğlene doğru ancak ısınabiliyorum. Henüz çimleye yalınayak basamadım, yol kenarlarında da papatya göremedim ama mayıs ayının ortasına geldik diye hayretler ediyorum. Doğumgünümde okul kırıp İstanbul’da havuza girdiğim günleri düşününce de bu sene havalarda bir terslik olduğunu gün gün yaşıyorum.

Ama bu sene benim de gönlüm kışda kalmış olacak ki bu serin havalar takvime baktığım günler dışında beni huzursuz bile etmiyor. Herkes ‘’yaz gelmedi’’ diye hayıflanırken ben uzadıkça uzayan kışın doyamadığım keyfini çıkarmaya devam ediyorum. Hiçbir kış battaniye altında çay içip film izlemeye doyamadım ki zaten kedi gibi...Örneğin bizim evde bu mevsimde bulunmasına pek alışkın olmadığımız çorba hala bizimle birlikte. Mutfakta kurabiye yapmaya devam ediyorum etmesine de, kurabiyenin yanında içmek üzere kola almak için dolabı açtığımda tabaktaki klasik kiraz-erik-çilek üçlüsünü gördüğüm zaman bir tuhaf oluyorum.


2-3 haftadır bu siteye aynen sizin gibi ziyaretçi olarak girdim farkındayım. Son 3 posta ait yorumları bile henüz yazdım şimdi, az evvel.. Ama artık mutfakta elime fotoğraf makinesini yeniden almak, yazmak yazmak yazmak istiyorum. Yine kitabımı anlatmak, yemek dergilerinde de tarifler yayınlamak istiyorum. Bu kıştan kalma tarfile başlayabilir miyim?


Malzemeler

140 gr. oda ısısında tereyağ

1 adet yumurta
2 yemek kaşığı pudra şekeri
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1yemek kaşığı kakao

Hazırlanışı

Yumurtasının sarısı ile beyazını ayırın. Sarısını tereyağ ile yoğurun. Üzerine un, kabartma tozu , pudra şekeri ekleyip iyice yoğurun. Hamru iki eşit parçaya ayırım yarısına kakao ekleyin tekrar yoğurun. Ardından 2 hamuru da buzdolabına kaldırıp 30 dakika kadar dinlendirin. 30 dakika sonra fırın ısısını 175 dereceye gtirin. Her iki hamurdan da ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp ellerinizle yuvarlayp yağlanmış fırın tepsizine dizin. Fırında 20 dakika pişirin.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Buralari her daim yaz oldugu icin ben de bazen kış aylarini ozluyorum...ama kisacik oluyor bu ozlem, sevmem ben kış mış. Ama bu kurabiyeleri yaparım da, severim de...hatta yarın yapayım da biraz havalar serinlesin burada.

Adsız dedi ki...

Zeynep kış mevsimini sevmeyenleri pek anlayamam,ben severim kışı.Ben de oturayım dışarda lapa lapa kar yağsın ben çayımı kekimi alayım uzanıp film seyredeyim evde sıcak çorbam olsun kekim böreğim olsun.Büyük keyif alırım o anlardan.
Kurabiyen çok güzel görünüyor,defterime yazıyorum şimdi:)
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Kışı çok ama çok seven bennn kurabiyenide çok sevdim ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Hahhh şöyleee:)Bende sabırsızlıkla bekliyordum silkelenmeni:)Bu kurabiyelerde,yazma isteginin gelmesi kadar güzel gözüküyor:))