11.02.2007

Sil Baştan...



Bu sabah işe gelirken radyoda Şebnem Ferah’ın ‘’Sil Baştan’’ şarkısını dinledim. Sil baştan başlamak gerek bazen, hayatı sıfırlamak… Düşündüm de hayatı sıfırlama şansımız olsaydı eğer, tükettiğimiz hangi şeylerin yeni baştan yaratılmasına çaba gösterirdik? Taa eskilere gidip ilkokuldan mezun olduğumuz günkü küçük ama mağrur gururu mu yeniden yaşayabilmek isterdik, yoksa çok yakınlardaki son kullanma tarihine çok az kalmış bir sevgiliye mi yeniden aşık olurduk? Bir bardak su misali tüketilen hangi sevgiyi sil baştan hatasız yaşamak isterdik?

Çocukkken verilen ödevleri yaparken, yanlış çıkan her sonuçta doğruya ulaşmak için çözümü incelemek, yanlış olduğunu düşündüğüm satırları silmek yerine tüm sayfayı büyük bir rahatlık ile yırtar ve ‘’sil baştan’’ yapardım ödevimi. Çünkü baştan sona ödevi incelemek ve yanlış yaptığım yeri bulmaya çalışmak, sanki daha sonraki denememdeki doğru yapabilme ihtimalimdeki motivasyonumu kırıcı, negatif enerji yaratan bir hareketmiş gibi gelirdi. Şimdi düşünüyorum da ‘’sil baştan’’ şansım olsa idi, verilen görevleri yerine getirmek uğruna mı kullanırdım onu, yoksa son yudumu almaya korktuğum kadar lezzetli olan ve bir yudum kahveye benzeyen tüketilmiş sevgilerin yeniden kocaman dolu bir bardak kahveye dönüşmesi için mi?

Şimdilerde sil baştan yaşama şansım olsa çocukluğumda yaşadığım büyüklerin türk kahvesi içme keyiflerine soba yanında silbaştan ödevlerimi yaparken kulak misafiri olma zamanlarımı seçerdimdiye düşünüyorum. Büyüklere kahve pişirildiğinde ortak olmak isteyip ağladığmızda daha fazla üzülmeyelim diye yengem bize sütlü kahveı pişirirdi. Biz de onların Türk kahvesi keyfine ellerimizdeki sıcak sütlerle ortak olurduk. Sonralarda büyüyüp onlara gerçek kahve ile ortak olabilsem de şimdilerde eşimin sevmemesi sebebi ile Türk Kahvesi keyfimi akşamları yalnız başıma yapıyorum ve birlikte içilen o bol sohbetli sabah kahvelerini çok özlüyorum. Şu sıralar hayat hikayemi yeniden yazıp sil baştan yaşamak gibi hayaller kursam da sanırım bu aksam sil baştan yaşama hakkımı Türk Kahvesi sohbeti için kullanacağım.

Az Şekerli Türk Kahvesi

Malzemeler

1 kahve fincanı su
1 adet kesme şeker
1 tatlı kaşığı Türk Kahvesi,

Hazırlanışı

Suyu şekeri ve kahveyi cezveye koyup ocağın altını yakıp şeker eriyene kadar karıştırın ve ocağın altını kısın. Kısık ateşte kahvenin köpüğü kabarana kadar bekleyin. Kabanaran köpüğü bir kaşık yardımı ile cezveye alın, kaynayan kahveyi de üzerine ekleyin.

Hiç yorum yok: