12.02.2007

Hastayım yaşıyorum...



Hayat bu aralar yoğunluktan dolayı dinlenmek için hiç mi hiç fırsat vermiyor. Hayatın durulduğu zamanlarda da kişisel görevler bitmek bilmiyor. Mesela çok yorucu geçen bir haftanın sonunda cuma akşamı ve hafta sonu için binbir türlü planlar yapmışken, bitmek için domatesin çürümesini bekleyen peynir misali bir anda bomboş olan mutfak için alışverişe gidip ve kendimi kaybedip pazar aksami kendimi hala mutfakta onu bunu pişirmeye çalışırken bulabiliyorum. Zaten mutfağın dolu ve zahmetsiz olduğu haftasonları da ya ütü birikmiş oluyor, ya da şu çekmecede ne varmış diye kendi kendime iş çıkarıyorum. Bunlara da gerek yoksa eğer zaten eve misafir çağırmışızdır aman o da olsuın bud a olsun şeklinde süregidem hafta sonu bana sataşır ben onu itelerim şeklinde devam eden bir karmaşaya dönüşüyor bazen hayatım. Bu şekilde kendi kendime verdiğim rahatsızlıktan ötürü çok zamandır elime kitabımı alayım, NipTuck yeni bölümlerini izleyeyim ya da kanallarda dolaşayım şeklinde bir gevşemeyi yaşayamaz oldum. Ta ki grip olana kadar… Sevinmeli mi üzülmeli mi bilinmez, ateşimin en yüksek olduğu 2 gün işe gelmek zorunda kalsam da, bitmek bilmeyen burun akıntım, antibiyotiğin kuruttuğu gergin cildim ve halsizliğimi saymazsam eğer, çorbamı için uzandığım ve onun bunu dağınıklığını ya da açlığını takmadığım bir 2 gün geçirdim. Öğrendim ki 2 gün once yıkadığım bir gömlek, ipten alıp ütülemezsem eline silah alıp beni kovalamıyormuş 

İşte bu gripte de geçen hafta hasta olan eşime yaptığım C vitamini deposu domates çorbasını yapıp afiyetle tükettim.

Malzemeler

1 çorba kaşığı tereyağ
4 adet domates
½ su bardağı arpa şehriye
5 bardak su
2 yemek kaşığı limon
1 tatlı kaşığı nane
1 çay kaşığı pul biber


Yapılışı

Domatesleri rendeleyerek ya da rondona kıyarak tencereye alın. İçine tereyağını da atıp domatesler yumuşayıp ezilene kadar pişirin. Bu arada 5 bardak sunu kettle’da kaynatın. Domatesler yumuşayınca blander ile iyice pure karışım haline getirin. İçine arpa şehriye ve kaunamış suyu ekleyip şehriyeler pişene kadar (yaklaşık 10-15 dk) pişirin. En son tuz, limon, nane ve pul biber ekleyip bir taşım daha kaynatıp ocaktan alın. Ben içine marketten aldığım baharatlı kıtır ekmeklerden ekleyip servis ettim.

Hiç yorum yok: