14.01.2011

Hindistancevizli Brüksel Lahanası

Bu lahanaların adı neden Bruksel Lahanası bilmiyorum. Bruksele kadar gidip kendisini hiçbiryerde görmüşlüğüm yok, henüz hiçbir yerde de ''Brüksel usulu lahana'' tarifi de okumadim, bilen varsa beni bilgilendirsin lutfen. Okuduğum kadarı ile eskiden, çok eskiden et yemeklerinin yanına garnitür olarak yapılırmış. Bir dönem ilgi azalmış ve beğenilmemiş, kendisi de birkaç yüzyıl kadar ortalardan yokolmuş. Oysaki tadı, rahiyası o kadar güzel ki bana göre, birçok insanı pişerken çıkardığı koku rahatsız eder, ben başında durur koklarım pişerken. Üstelik minik olması da pek bir şirin, hem pişerken, hem servis ederken çok estetik duruyor, hem de fotoğrafını çekerken çok fotojenik. Brüksel lahanasının bu kadar pozitif özelliği olunca ben onu evime sokmadan duramıyorum tabi.






Geçen sene tereyağlı ve pastırmalı olarak çok pişirdim. Rendelerip salatasını yaptım, salçalı yemeğini yaptım ta ki bu denenemeyi yapana kadar. Benim damak tadıma en çok yakışan tarif bu oldu, hepsini birden yiyip bitiriverdim, bugun tekrar alıp pişirmek istiyorum. Tarifi hiçbir yerde okumadim, tamamen kendi uydurmamdır. Pişirirken aklıma geldi ekledim de ekledim, hatta simdiye kadar uydurmaca olarak yaptigim en guzel yemek oldu diyebilirim.
Güzelce pişmiş bir antirikotun yanında garnitur, bir davat sofrasında ara yemek, ya da bir sebzeseverseniz benim gibi yanında kızarmış köy ekmeği ile başlıbaşına bir öğün olarak tüketilebilir.

Hindistancevizli Brüksel Lahanası

Malzemeler

250 gr brüksel lahanası
1 küçük diş sarımsak
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 çay bardağı süt
2 tatlı kaşığı hindistancevizi
1/2 limon suyu
tuz, taze çekilmiş karabiber

Hazırlanışı

1-Brüksel Lahanalarını dışlarındaki yapraklarını soyup enine keserek ayıklayın ve yıkayın.
2-Bir tavada ve yüksek ateşte sarımsak ile birlikte brüksel lahanalarını hızlı hızlı çevirerek kavurun.
3-Lahanaların renkleri sararıp kızardıktan sonra altını kısıp sütü ekleyin, hindistan cevizini ekleyin ve karıştırın.
4-Sütü çekern lahananın altını kapatın, tuz ve kararbiber ekleyerek servis edin.

12 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Günaydın günün aydın Cuman hayırlı olsun canım.Brüksel lahanasını evde tek seven kişi benim :)her çeşidini yaptım hatta en son cafe Fernando da ki Kremalısını yaptım ama sanırım en iyisi yine zeytinyağlısı. Hindistan cevizi ile aramız pek hoş değildir. beni hiç sevmez bende onu. Ama görüntü gerçekten süper. Eline sağlık şekerim:)

Açalya dedi ki...

Bu brüksel lahanaları 13. yüzyılda şimdiki Belçika'nın olduğu topraklarda yetişiyormuş, o zamanlara kadar gidiyor kaynaklar. Sonra 1500'lü yıllarda şimdiki Hollanda'nın olduğu topraklarda da çok yaygınmış, en büyük üreticisi Hollandaymış şimdi Avrupa'da.

Benim adam, benimle tanışana kadar bu sebzenin onu kelimenin tam anlamıyla kusturduğunu söylemişti evlendiğimizde. Çünkü orada bunu öylece kaynatıp mı artık ne haltsa öyle yiyorlarmış tatsız tuzsuz. Nefret etmiş, ağzıma koyduğum an kusarım sakın yapma diye uyarmıştı beni. Dedim, sen sus bakiim, ye şu salçalı köfteli fırında brüksel lahanasını da öyle konuş. Şimdi sorunsuz yiyor, birçok sebze gibi.

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Hilalcigim, sana da hayirli cumalar mutlu haftasonları simdiden:) Cok tesekkur ederim canim,

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Açalyacigim oh be ne guzel oldu bu bilgiler.Senin adama sen bu bruksel lahanasini sevdirebildigine gore ben de benim adama sevdirebilir miyim ne dersin? :))
Sevgiler,

nesrin dedi ki...

Brüksel lahanalarini bende cok severim. güzel bir tarif. Ellerinize saglik. Sevgiler...

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Sevgili Nesrin çok teşekkür ederim,

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık çok değişik olmuş. Yni almıştım acaba denesemmi?

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Sevgili Özgen,
Eger denersen yorumunu cok merak ederim haberdar eder misin?

Cafe Gusto dedi ki...

Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor...sevgiler..

DATLIM dedi ki...

Ellerinize sağlık :)brüksel lahanası ve hindistan ceviz harika!

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Cafe Gusto cok tesekkur ederim

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Sevgili Datlim, tesekkurler:)